PEMBEMAVİ TEDAVİ HİZMETLERİ SAN. VE TİC. A.Ş.
(PEMBEMAVİ HASTANESİ)
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI VE İŞLENMESİ POLİTİKASI

Kişisel verilerin korunması,  PEMBEMAVİ TEDAVİ HİZMETLERİ SAN. VE TİC. A.Ş.’nin (PEMBEMAVİ HASTANESİ/ŞİRKET) en önemli öncelikleri arasındadır. Şirketimiz tarafından kişisel verilerin güvenliği konusunda gereken hassasiyet gösterilmekte, hasta mahremiyetine ve hastalarımıza ait her türlü kişisel verinin mümkün olan en iyi şekilde ve özenle işlenerek muhafaza edilmesine büyük önem verilmektedir. Hastalarımızın yanı sıra refakatçi ve ziyaretçilerimiz, tüm çalışanlarımız, stajyerlerimiz, çalışan adaylarımız ve işbirliğinde olduğumuz kurum ve kuruluş çalışanlarının, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ve Kişisel Sağlık Verilerinin İşlenmesi ve Mahremiyetinin Sağlanması hakkındaki yönetmelik ve ilgili mevzuatlara göre aşağıdaki temel ilkeler Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Şirket Politikamız olarak benimsenmiştir.

  • Kişisel verileri hukuka ve dürüstlük kurallarına uygun işleme,
  • Kişisel verileri doğru ve gerektiğinde güncel tutma,
  • Kişisel verileri belirli, açık ve meşru amaçlar için işleme,
  • Kişisel verileri işlendikleri amaçla bağlantılı, sınırlı ve ölçülü işleme,
  • Kişisel verileri ilgili mevzuatta öngörülen veya işlendikleri amaç için gerekli olan süre kadar muhafaza etme,
  • Kişisel veri sahiplerini aydınlatma ve bilgilendirme,
  • Kişisel veri sahiplerinin haklarını kullanması için gerekli önlemleri alarak sistemi kurma,
  • Kişisel verilerin muhafazasında gerekli tedbirleri alarak düzenli denetimler yapma,
  • Kişisel verilerin işleme amacının gereklilikleri doğrultusunda üçüncü kişilere aktarılmasında, ilgili mevzuata ve KVK Kurulu düzenlemelerine ve kararlarına uygun davranma,
  • Özel nitelikli kişisel verilerin işlenmesine ve korunmasına gerekli hassasiyeti gösterme, 6698 sayılı KVKK’nın 6. maddesi ile Kişisel Verileri Koruma Kurulunun 31/01/2018 Tarih ve 2018/10 Sayılı Kararında belirtilen Özel Nitelikli Kişisel Verilerin İşlenmesinde Veri Sorumlularınca Alınması Gereken Yeterli Önlemleri alma,
  • Kişisel verileri yasaya uygun olarak tanımlı şekil ve sürede silme ve imha etme,
  • Kişisel Veri Envanteri oluşturma.

AMAÇ

Bu Politikanın ana amacı Pembemavi Tedavi Hizmetleri San. ve Tic. A.Ş. (Pembemavi Hastanesi/Şirket), tarafından hukuka uygun bir biçimde yürütülen kişisel veri işleme faaliyeti ve kişisel verilerin korunmasına yönelik yapılanlar konusunda açıklamalarda bulunmak, bu kapsamda hastalarımız, ziyaretçilerimiz, çalışanlarımız, stajyerlerimiz, Şirket yetkililerimiz, işbirliği içinde olduğumuz kurumların çalışanları, hissedarları ve yetkilileri ve üçüncü kişiler başta olmak üzere, kişisel verileri Şirketimiz tarafından işlenen kişileri bilgilendirerek şeffaflığı sağlamaktır. Pembemavi Tedavi Hizmetleri San. ve Tic. Ltd. Şti. (Pembemavi Hastanesi/Şirket) tarafından işlenen kişisel veriler, verilen sağlık hizmetlerine bağlı olarak değişebilmekle birlikte otomatik ya da otomatik olmayan yöntemlerle toplanmaktadır. Hasta temsilcilerimiz, hekimlerimiz, sağlık personellerimiz, çalışanlarımız, taşeron firmalar ve çalışanları ve her türlü ticari işbirliği içine girilen firmalar, çağrı merkezimiz, internet sitemiz, online hizmetler ve benzeri yollarla sözlü, yazılı ya da elektronik olarak toplanan sağlık verileri başta olmak üzere özel nitelikli kişisel veriler ve kişisel veriler, aşağıda yer alan amaçlarla işlenebilmektedir.

Tıbbî teşhis, tedavi ve bakım hizmetlerinin yürütülmesi, kamu sağlığının korunması, koruyucu hekimlik, sağlık hizmetleri ile finansmanının planlanması ve yönetimi, randevu hakkında hastalarımızı haberdar edebilme, hastanemizin iç prosedürlerinin planlanması ve yönetilmesi, sağlık hizmetlerini geliştirme amacıyla analiz yapma, çalışanlarımızın eğitim ve gelişimi, çalışanlarımızın özlük süreçlerini ve yasal haklarını koruma, suiistimal ve yetkisiz işlemlerin izlenmesi ve engellenmesi, risk yönetimi ve kalite geliştirme aktivitelerinin yerine getirilmesi, araştırma yapılması, yasal ve düzenleyici gereksinimlerin yerine getirilmesi, hizmetlerimiz karşılığında faturalandırma yapma, kimlik teyidi, yeni doğan bildirimi, hastanemiz ile anlaşmalı olan kurumlarla ilişkinizi teyit etme, sağlık hizmetlerinin finansmanı kapsamında özel sigorta şirketleri tarafından talep edilen her türlü bilgileri paylaşma, sağlık hizmetlerimize ilişkin her türlü soru ve şikâyetinize cevap verebilme, hastanemiz sistem ve uygulamalarının veri güvenliği kapsamında tüm gerekli teknik ve idari tedbirleri alma, size sunduğumuz sağlık hizmetlerinin geliştirilmesi ve iyileştirilmesi amacıyla sağlık hizmetleri kullanımınızı analiz etme ve sağlık verilerinizi saklama, ilgili mevzuat gereği saklanması gereken sağlık verilerinize ilişkin bilgileri muhafaza etme ve arşivleme, anlaşmalı olduğumuz kurumlarla, bankalar ve sağlık harcamaları tahsil edilen tüm kuruluşlar (kamu ve özel) size sunulan sağlık hizmetlerine ilişkin finansal mutabakat sağlanması, ilgili mevzuat uyarınca Sağlık Bakanlığı ve diğer kamu kurum ve kuruluşları ile talep edilen bilgileri paylaşma, hasta memnuniyetinin ölçülmesi, hasta memnuniyetinin arttırılması.

Kişisel veriler, her türlü sözlü, yazılı ya da elektronik ortamda, yukarıda yer verilen amaçlar ve sağlık hizmetlerinin belirlenen yasal çerçevede verilebilmesi ve bu çerçevede Pembemavi Tedavi Hizmetleri San. ve Tic. Ltd. Şti. (Pembemavi Hastanesi/Şirket) sözleşmeler ve yasal yükümlülüklerini gereği gibi eksiksiz yerine getirilebilmesi amacı ile toplanır, işlenir ve saklanır.

KAPSAM

Bu politika, hastalarımız, refakatçilerimiz, ziyaretçilerimiz, Şirket yetkilileri, çalışanlarımız, stajyerlerimiz,  işbirliği ve her türlü hukuki ilişki içinde olduğumuz kişi – kuruluş ve kurumların çalışanları, hissedarları ve yetkilileri ve üçüncü kişilerin otomatik olan veya olmayan yollarla işlenen aşağıda tanımlı kişisel verilerini kapsar.

Ad, Soyad, T.C Kimlik numarası, pasaport numarası veya geçici TC Kimlik numarası, doğum yeri ve tarihi, cinsiyet, medeni hal, hastaneye özel protokol numarası ve hastaları tanımlayan diğer kimlik verileri, adres, telefon numarası, elektronik posta adresi vb. iletişim verileri, ödeme ve faturalama bilgileri gibi finansal veriler, elektronik olan veya olmayan yöntemlerle edinilebilecek sesli ve dijital bilgiler, tüm tıbbî teşhis, muayene, tedavi ve bakım hizmetlerinin yürütülmesi sırasında elde edilen kişisel sağlık verisi başta olmak üzere genel ve özel nitelikli kişisel veriler, sağlık hizmetlerinin finansmanı ve planlaması amacıyla özel sağlık sigortasına ilişkin veriler  ve Sosyal Güvenlik Kurumu verileri, internet siteleri  üzerinden gönderilen sağlık ve kimlik verileri, görsel (dijital olan ve dijital olmayan) tüm kayıtlar.

Kişisel veri sahipleri gruplarına göre bu politikanın uygulama kapsamı Politikanın tamamı olabileceği gibi, yalnızca bir kısım hükümleri de olabilecektir.

Online hizmetlerini kullanmak üzere çağrı merkezi veya internet sitesi kullanıldığında, Şirket içi intranette, eğitim, hastanenin düzenlemiş olduğu etkinliklere katılımda veya internet sayfaları ziyaret edildiğinde de kişisel veriler işlenebilecektir.

TANIMLAR

Veri Sorumlusu Kişisel verilerin işlenme amaçlarını ve vasıtalarını belirleyen, verilerin sistematik bir şekilde tutulduğu yeri (veri kayıt sistemi) yöneten kişi. Bu Protokolde Pembemavi Tedavi Hizmetleri San. ve Tic. A.Ş.’yi ifade eder.

Veri İşleyen Veri sorumlusunun verdiği yetkiye dayanarak onun adına kişisel veri işleyen gerçek ve tüzel kişidir.

Kişisel Veri Sahibi

Kişisel verisi işlenen gerçek kişi. Örneğin hastalar, çalışanlar, stajyerler.

Hasta

Şirketimize tetkik, tedavi için müracaat edip ayaktan ya da yatarak tedavi gören, sağlık hizmeti alan kişi.

Üçüncü Kişi

Şirketimizin yukarıda bahsi geçen taraflarla arasındaki ticari işlem güvenliğini sağlamak veya bahsi geçen kişilerin haklarını korumak ve menfaat temin etmek üzere bu kişilerle ilişkili olan üçüncü taraf gerçek kişiler.

Ziyaretçi Şirketimizin sahip olduğu fiziksel alanlara çeşitli amaçlarla girmiş olan veya internet sitelerimizi ziyaret eden gerçek kişiler.

Kişisel Veri Kimliği belirli veya belirlenebilir gerçek kişiye ilişkin her türlü bilgi.

Özel Nitelikli Kişisel Veri

 Irk, etnik köken, siyasi düşünce, felsefi inanç, din, mezhep veya diğer inançlar, kılık kıyafet, dernek vakıf ya da sendika üyeliği, sağlık, cinsel hayat, ceza mahkûmiyeti ve güvenlik tedbirleriyle ilgili veriler ile biyometrik ve genetik veriler özel nitelikli veriler.

Kişisel Verilerin İşlenmesi

Kişisel verilerin tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla elde edilmesi, kaydedilmesi, depolanması, muhafaza edilmesi, değiştirilmesi, yeniden düzenlenmesi, açıklanması, aktarılması, devralınması, elde edilebilir hâle getirilmesi, sınıflandırılması ya da kullanılmasının engellenmesi gibi veriler üzerinde gerçekleştirilen her türlü işlem.

POLİTİKANIN VE İLGİLİ MEVZUATIN UYGULANMASI

Kişisel Verilerin İşlenmesi ve Korunması Politikamız yürürlükte bulunan ilgili kanuni düzenlemeler çerçevesinde yürütülür. Pembemavi Tedavi Hizmetleri San. ve Tic. A.Ş. (Pembemavi Hastanesi/Şirket) Kişisel Verilerin İşlenmesi ve Korunması Politikamız güncel kanun, yönetmelik ve sair mevzuat hükümleri ile Kişisel Verileri Koruma Kurumunun kararlarına uyumlu olarak hazırlanmıştır.

Politika, ilgili mevzuat tarafından ortaya konulan kurallar çerçevesinde Pembemavi Tedavi Hizmetleri San. ve Tic. A.Ş. (Pembemavi Hastanesi/Şirket) uygulamaları ile entegre edilerek oluşturulmuştur. Yukarıda belirtilen kişisel veriler gerektiğinde 3359 sayılı Sağlık Hizmetleri Temel Kanunu, 663 sayılı Sağlık Bakanlığı ve Bağlı Kuruluşlarının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname, Özel Hastaneler Yönetmeliği, Kişisel Sağlık Verilerinin İşlenmesi ve Mahremiyetinin Korunması Yönetmeliği ve Sağlık Bakanlığı düzenlemeleri vb. diğer mevzuat hükümleri çerçevesinde işlenebilecek, hastanelerimize ve/veya tedarikçilerimize ait fiziki arşivler ve bilişim sistemlerine nakledilecektir. Kişisel veriler ilgili kanunlarda belirtilen sürelerle uyumlu olarak, Şirket prosedürlerinde tanımlı yasal sürelere uygun olarak hem dijital hem de fiziki ortamda korunacaktır.

KİŞİSEL VERİ SAHİBİNİN AYDINLATILMASI VE BİLGİLENDİRİLMESİ

KVK Kanunu’nun 10. maddesine uygun olarak, kişisel verilerin elde edilmesi sırasında kişisel veri sahiplerini aydınlatmaktadır. Bu kapsamda Şirketimiz tarafından kişisel veri sahiplerine kişisel verilerinin elde edilmesi sırasında Şirketimizin kimliğini, kişisel verilerin hangi amaçla işleneceğini, işlenen kişisel verilerin kimlere ve hangi amaçla aktarılabileceği, kişisel veri toplamanın yöntemi ve hukuki sebebi ile kişisel veri sahibinin KVK Kanunu’nun 11. maddesi kapsamında sahip olduğu haklarla ilgili aydınlatma yapmaktadır.

Anayasa’nın 20. maddesinde herkesin, kendisiyle ilgili kişisel veriler hakkında bilgilendirilme hakkına sahip olduğu ortaya konulmuştur. Bu doğrultuda KVK Kanunu’nun 11. maddesinde kişisel veri sahibinin hakları arasında ilgi talep etmede sayılmıştır. Şirketimiz bu kapsamda, Anayasa’nın 20. ve KVK Kanununun 11. maddelerine uygun olarak kişisel veri sahibinin, bilgi talep etmesi durumunda, gerekli bilgilendirmeyi süresi içerisinde yapmaktadır.

Şirketimiz kişisel veri sahipleri ile ilgililere, kişisel verilerin korunmasındaki şirketin politikasını, internet sitesinde ve şirketin faaliyetlerini yürüttüğü bina içerisinde kamuoyuna açık dokümanlarla duyurarak, kişisel veri işleme faaliyetlerinde ilgilileri bilgilendirmeyi ve bu çerçevede hesap verilebilirliği ve şeffaflığı sağlamaktadır. Ayrıca Şirketimiz ilgili kişileri, kişilerin açık rızasına başvurduğu zamanlar başta olmak üzere, kendi faaliyetleri ve kanundaki maddeler hakkında farklı yöntemlerle de bilgilendirmektedir.

KİŞİSEL VERİLERİN GÜVENLİĞİNİN SAĞLANMASI

Şirketimiz, işlemekte olduğu kişisel verilerin hukuka aykırı olarak işlenmesini önlemek ve verilerin güvenli olarak muhafazasını sağlamak için yeterli düzeyde  güvenlik düzeyini sağlamaya yönelik gerekli teknik ve idari tedbirleri almakta, bu kapsamda gerekli denetimleri düzenli olarak yapmakta veya yaptırmaktadır.

Şirketimiz tarafından KVK Kanunu’nun 12. maddesi uyarınca “veri güvenliğini” sağlamaya yönelik alınan tedbirler aşağıda belirtilmektedir.

  • Şirketimiz, kişisel verilerin hukuka uygun işlenmesini sağlamak için, teknolojik olanaklar ve uygulama maliyetine göre teknik ve idari önlemleri almaktadır. Çalışanlar, öğrendikleri kişisel verileri KVKK hükümlerine aykırı olarak başkasına açıklayamayacağı ve işleme amacı dışında kullanamayacağı ve bu yükümlülüğün görevden ayrılmalarından sonra da devam edeceği konusunda bilgilendirilmekte ve bu doğrultuda kendilerinden gerekli taahhütler alınmakta, bu kişilerle “Gizlilik Sözleşmeleri” yapmaktadır.
  • Şirketimiz, kişisel verilerin tedbirsizlikle veya yetkisiz olarak açıklanmasını, erişimini, aktarılmasını veya başka şekillerdeki tüm hukuka aykırı erişimi önlemek için teknik ve idari tedbirler almaktadır.
  • Şirketimiz, kişisel verilerin hukuka aykırı olarak işlenmesinin önlenmesi, verilere hukuka aykırı olarak erişilmesini önlenmesi ve verilerin hukuka uygun muhafazasını sağlanması konusunda kişisel verileri aktarmış olduğu iş ortakları ve tedarikçiler gibi veri işleyen kurumlar olarak farkındalıkları arttırmaktadır ve gerekli taahhütleri almakta, bunlarla “Gizlilik Sözleşmeleri” yapmaktadır.
  • Şirketimizin veri sorumlusu olarak kişisel verileri işlerken uymak zorunda olduğu yükümlülükler ve bu konuda geliştirdiği hukuksal, idari ve teknik tedbirlere uymaktadır.
  • Şirketimizin tedarikçi, iş ortağı, hizmet/danışmanlık gibi çeşitli sıfatlarla ilişkide olduğu veri işleyen kurumlarla, veri işleme konusunda gerçekleştirdikleri faaliyetin niteliğiyle uyumlu bir şekilde sözleşme yapılmaktadır.
  • Şirketimiz kendi bünyesinde gerekli denetimleri bünyesinde oluşturduğu “KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KOMİTESİ” aracılığıyla yapmaktadır. Bu denetim sonuçları denetim formları ile tutulmakta/raporlanmakta ve alınan tedbirlerin iyileştirilmesi için gerekli faaliyetler yürütülmektedir.
  • Şirketimiz, KVK Kanunu’nun 12. maddesine uygun olarak işlenen kişisel verilerin kanuni olmayan yollarla başkaları tarafından elde edilmesi halinde bu durumu en kısa sürede ilgili kişisel veri sahibine ve KVK Kurumuna bildirilmesini sağlayan sistemi yürütmekte, buna ilişkin “KİŞİSEL VERİ İHLALİ MÜDAHALE PLANI” oluşturmuştur.

ÖZEL NİTELİKLİ KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI

Pembemavi Tedavi Hizmetleri San. ve Tic. A.Ş. (Pembemavi Hastanesi/Şirket), kişisel verileri, teknik ve idari olanakları ile titizlikle korumaktadır. Şirketimiz tarafından alınan güvenlik önlemleri, teknolojik olanaklar, olası riskler göz önünde bulundurularak üst düzeyde sağlanmaktadır.

6698 sayılı yasa kapsamında; Kişilerin, ırk, etnik köken, siyasi düşünce, felsefi inanç, din, mezhep veya diğer inançlar, kılık ve kıyafet, dernek, vakıf ya da sendika üyeliği, sağlık, cinsel hayat, ceza mahkumiyeti ve güvenlik tedbirleriyle ilgili verileri ile biyometrik ve genetik verileri özel nitelikli kişisel veri olarak tanımlanmıştır.

6698 sayılı KVKK’nın 6. maddesi ile Kişisel Verileri Koruma Kurulunun 31/01/2018 Tarih ve 2018/10 Sayılı Kararında belirtilen Özel Nitelikli Kişisel Verilerin İşlenmesinde Veri Sorumlularınca Alınması Gereken Yeterli Önlemleri titizlikle uygulamaktadır. Bu kapsamda Şirketimiz;

  • Özel nitelikli kişisel verilerin güvenliğine yönelik sistemli, kuralları net bir şekilde belli, yönetilebilir ve sürdürülebilir ayrı bir politika (Özel Nitelikli Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası) ve prosedür belirlemiştir.
  • Özel nitelikli kişisel verilerin işlenmesi süreçlerinde yer alan çalışanlara yönelik,

a) Kanun ve buna bağlı yönetmelikler ile özel nitelikli kişisel veri güvenliği konularında düzenli olarak eğitimler verilmekte,

b) Gizlilik sözleşmeleri yapılmakta,

c) Verilere erişim yetkisine sahip kullanıcıların, yetki kapsamları ve süreleri net olarak tanımlanmakta,

ç) Periyodik olarak yetki kontrolleri gerçekleştirilmekte,

d) Görev değişikliği olan ya da işten ayrılan çalışanların bu alandaki yetkilerinin derhal kaldırılmakta. Bu kapsamda, veri sorumlusu tarafından kendisine tahsis edilen envanterin iade alınmaktadır.

  • Özel nitelikli kişisel verilerin işlendiği, muhafaza edildiği ve/veya erişildiği elektronik ortamlarla ilgili olarak,

a) Veriler kriptografik yöntemler kullanılarak muhafaza edilmekte,

b) Kriptografik anahtarlar güvenli ve farklı ortamlarda tutulmakta,

c) Veriler üzerinde gerçekleştirilen tüm hareketlerin işlem kayıtları güvenli olarak loglanmakta,

ç) Verilerin bulunduğu ortamlara ait güvenlik güncellemeleri sürekli takip edilmekte, gerekli güvenlik testleri düzenli olarak yapılmakta/yaptırılmakta, test sonuçları kayıt altına alınarak KVK klasöründe saklanmakta,

d) Verilere erişilen yazılıma ait kullanıcı yetkilendirmeleri yapılmakta, bu yazılımların güvenlik testleri düzenli olarak yapılmakta/yaptırılmakta, test sonuçlarının kayıt altına alınarak KVK klasöründe saklanmakta,

e) Verilere uzaktan erişimlerde en az iki kademeli kimlik doğrulama sistemi sağlanmakta,

  • Özel nitelikli kişisel verilerin işlendiği, muhafaza edildiği ve/veya erişildiği fiziksel ortamlarla ilgili olarak;

a) Özel nitelikli kişisel verilerin bulunduğu ortamın niteliğine göre yeterli güvenlik önlemleri (elektrik kaçağı, yangın, su baskını, hırsızlık vb. durumlara karşı) alınmakta,

b) Bu ortamların fiziksel güvenliği sağlanarak yetkisiz giriş çıkışlar engellenmekte,

  • Özel nitelikli kişisel verilerin aktarılmasında;

a) Veriler e-posta yoluyla aktarılırken gerekiyorsa şifreli olarak kurumsal e-posta adresiyle veya Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) hesabı kullanılarak aktarılmakta,

b) Taşınabilir Bellek, CD, DVD gibi ortamlar yoluyla aktarılması gerekiyorsa kriptografik yöntemlerle şifrelenerek ve kriptografik anahtarın farklı ortamda tutularak,

c) Farklı fiziksel ortamlardaki sunucular arasında aktarma gerçekleştiriliyorsa, sunucular arasında VPN kurularak veya sFTP yöntemiyle veri aktarımının gerçekleştirilmekte,

ç) Veriler kağıt ortamı yoluyla aktarılırken evrakın çalınması, kaybolması ya da yetkisiz kişiler tarafından görülmesi gibi risklere karşı gerekli önlemler alınmakta ve evrak “gizlilik dereceli belgeler” formatında gönderilmekte,

Ayrıca belirtilen önlemlerin yanı sıra Kişisel Verileri Koruma Kurumunun internet sitesinde yayınlanan Kişisel Veri Güvenliği Rehberinde belirtilen uygun güvenlik düzeyini temin etmeye yönelik teknik ve idari tedbirler de dikkate alınmaktadır.

KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİ

Şirketimiz, Anayasa’nın 20. maddesine ve KVK Kanunu’nun 4. maddesine uygun olarak, kişisel verilerin işlenmesi konusunda, doğru ve güncel, hukuka ve dürüstlük kurallarına uygun, belirli, açık ve meşru amaçlar güderek, amaçla bağlantılı, sınırlı ve ölçülü bir biçimde kişisel veri işleme faaliyetinde bulunmaktadır.

Şirketimiz kanunlarda öngörülen veya kişisel veri işleme amacının gerektirdiği süre kadar kişisel verileri muhafaza etmektedir.

Şirketimiz, Anayasa’nın 20. ve KVK Kanunu’nun 5. maddeleri gereğince, kişisel verileri, kişisel verilerin işlenmesine ilişkin KVK Kanunu’nun 5. maddesindeki şartlardan bir veya bir kaçına dayalı olarak işlemektedir.

Şirketimiz KVK Kanunu’nun 6. maddesine uygun olarak özel nitelikli kişisel verilerin işlenmesi bakımından öngörülen düzenlemelere uygun hareket etmektedir.

Şirketimiz, KVK Kanunu’nun 8. ve 9. maddelerine uygun olarak, kişisel verilerin aktarılması konusunda kanunda öngörülen ve KVK Kurulu tarafından ortaya konulan düzenlemelere ve kararlarına uygun davranmaktadır.

Hukuka ve Dürüstlük Kuralına Uygun İşleme

Şirketimiz, kişisel verilerin işlenmesinde yasal düzenlemelerle getirilen ilkeler ile genel güven ve dürüstlük kuralına uygun hareket etmektedir. Şirketimiz, kişisel verilerin işlenmesinde orantılılık gerekliliklerini dikkate almaktadır, kişisel verileri amacının dışında kullanmamaktadır.

Kişisel Verilerin Doğru ve Gerektiğinde Güncel Olmasını Sağlama

Şirketimiz, kişisel veri sahiplerinin temel haklarını ve kendi yasal menfaatlerini dikkate alarak işlediği kişisel verilerin doğru ve güncel olmasını sağlayacak gerekli önlemleri almaktadır.

Belirli, Açık ve Meşru Amaçlarla İşleme

Şirketimiz, meşru ve hukuka uygun olan kişisel veri işleme amacını açık ve kesin olarak belirlemektedir. Şirketimiz, kişisel verileri sunmakta olduğu hizmetle bağlantılı ve bunlar için gerekli olan kadar işlemektedir. Şirketimiz tarafından kişisel verilerin hangi amaçla işleneceği henüz kişisel veri işleme faaliyeti başlamadan bildirilmektedir.

İşlendikleri Amaçla Bağlantılı, Sınırlı ve Ölçülü Olma

Şirketimiz, kişisel verileri belirlenen amaçların gerçekleştirilebilmesine elverişli bir biçimde işlemekte ve amacın gerçekleştirilmesiyle ilgili olmayan veya ihtiyaç duyulmayan kişisel verilerin işlenmesinden kaçınmaktadır.

İlgili Mevzuatta Öngörülen veya İşlendikleri Amaç için Gerekli Olan Süre Kadar Muhafaza Etme

Şirketimiz, kişisel verileri ancak ilgili mevzuatta belirtildiği veya işlendikleri amaç için gerekli olan süre kadar muhafaza etmektedir. Bu kapsamda, Şirketimiz öncelikle ilgili mevzuatta kişisel verilerin saklanması için bir süre öngörülüp öngörülmediğini tespit etmekte, bir süre belirlenmişse bu süreye uygun davranmakta, bir süre belirlenmemişse kişisel verileri işlendikleri amaç için gerekli olan süre kadar saklamaktadır. Sürenin bitimi veya işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması halinde kişisel veriler, verinin durumuna göre, Şirketimiz tarafından silinmekte, yok edilmekte veya anonim hale getirilmektedir.

KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENME ŞARTLARI

Kişisel verilerin korunması Anayasal bir haktır. Anayasa’nın 20. maddesi gereğince, kişisel veriler ancak kanunda öngörülen hallerde veya kişinin açık rızasıyla işlenebilecektir. Şirketimiz bu doğrultuda ve Anayasa’ya uygun bir biçimde, kişisel verileri, ancak kanunda öngörülen hallerde veya kişinin açık rızasıyla işlemektedir.

Şirketimiz tarafından kişisel verilerin işlenmesine yönelik hukuki dayanaklar farklılık gösterse de, her türlü kişisel veri işleme faaliyetinde 6698 sayılı Kanun’un 4. maddesinde belirtilen genel ilkelere uygun olarak hareket edilmektedir.

Kişisel veri sahibinin açık rıza vermesi, kişisel verilerin hukuka uygun olarak işlenmesine olanak tanıyan hukuki dayanaklardan bir tanesidir. Açık rıza dışında, aşağıda belirtilen diğer şartlardan birinin varlığı durumunda da kişisel veriler işlenebilir. Kişisel veri işleme faaliyetinin dayanağı aşağıda belirtilen şartlardan yalnızca biri olabildiği gibi bu şartlardan birden fazlası da aynı kişisel veri işleme faaliyetinin dayanağı olabilir. Veri işlenmesinde aşağıda yer alan şartlar uygulanır.

  • Kişisel Veri Sahibinin Açık Rızasının Bulunması
  • Kanunlarda Açıkça Öngörülmesi
  • Fiili İmkânsızlık Sebebiyle İlgilinin Açık Rızasının Alınamaması
  • Sözleşmenin Kurulması veya İfasıyla Doğrudan İlgi Olması
  • Şirketimizin Hukuki Yükümlülüğünü Yerine Getirmesi
  • Kişisel Veri Sahibinin Kişisel Verisini Alenileştirmesi
  • Bir Hakkın Tesisi veya Korunması için Veri İşlemenin Zorunlu Olması
  • Şirketimizin Meşru Menfaati için Veri İşlemenin Zorunlu Olması

ÖZEL NİTELİKLİ KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİ

Şirketimizce KVK Kanunu kapsamında özel nitelikli kişisel verilerin işlenmesinde, KVK Kanununda öngörülen düzenlemelere uygun hareket edilmektedir.

KVK Kanununun 6. maddesinde, hukuka aykırı olarak işlendiğinde kişilerin mağduriyetine veya ayrımcılığa sebep olma riski taşıyan bazı kişisel veriler özel nitelikli kişisel veri olarak belirlenmiştir. Bu veriler; ırk, etnik köken, siyasi düşünce, felsefi inanç, din, mezhep veya diğer inançlar, kılık ve kıyafet, dernek, vakıf ya da sendika üyeliği, sağlık, cinsel hayat, ceza mahkûmiyeti ve güvenlik tedbirleriyle ilgili veriler ile biyometrik ve genetik verilerdir.

KVK Kanununun 6. maddesinin 3. fıkrası gereğince Şirketimiz kişilerin açık rızalarına gerek olmadan özel nitelikli kişisel verilerden olan SAĞLIK VE CİNSEL HAYATA İLİŞKİN verileri kayıt altına alabilmektedir. Şirketimizin açık rızaya ihtiyaç duymadan aldığı bu verileri KVK’nın 6. maddesinin 4. fıkrası gereğince Kişisel Verileri Koruma Kurulunun 31/01/2018 Tarih ve 2018/10 Sayılı Kararında belirtilen Özel Nitelikli Kişisel Verilerin İşlenmesinde Veri Sorumlularınca Alınması Gereken Yeterli Önlemleri uygulamaktadır.

Bu kapsamda Şirketimiz;

1- Özel nitelikli kişisel verilerin güvenliğine yönelik sistemli, kuralları net bir şekilde belli, yönetilebilir ve sürdürülebilir ayrı bir politika ve prosedürün belirlenmesi,

2- Özel nitelikli kişisel verilerin işlenmesi süreçlerinde yer alan çalışanlara yönelik,

a) Kanun ve buna bağlı yönetmelikler ile özel nitelikli kişisel veri güvenliği konularında düzenli olarak eğitimler verilmesi,

b) Gizlilik sözleşmelerinin yapılması,

c) Verilere erişim yetkisine sahip kullanıcıların, yetki kapsamlarının ve sürelerinin net olarak tanımlanması,

ç) Periyodik olarak yetki kontrollerinin gerçekleştirilmesi,

d) Görev değişikliği olan ya da işten ayrılan çalışanların bu alandaki yetkilerinin derhal kaldırılması. Bu kapsamda, veri sorumlusu tarafından kendisine tahsis edilen envanterin iade alınması,

3- Özel nitelikli kişisel verilerin işlendiği, muhafaza edildiği ve/veya erişildiği ortamlar, elektronik ortam ise

a) Verilerin kriptografik yöntemler kullanılarak muhafaza edilmesi,

b) Kriptografik anahtarların güvenli ve farklı ortamlarda tutulması,

c) Veriler üzerinde gerçekleştirilen tüm hareketlerin işlem kayıtlarının güvenli olarak loglanması,

ç) Verilerin bulunduğu ortamlara ait güvenlik güncellemelerinin sürekli takip edilmesi, gerekli güvenlik testlerinin düzenli olarak yapılması/yaptırılması, test sonuçlarının kayıt altına alınması,

d) Verilere bir yazılım aracılığı ile erişiliyorsa bu yazılıma ait kullanıcı yetkilendirmelerinin yapılması, bu yazılımların güvenlik testlerinin düzenli olarak yapılması/yaptırılması, test sonuçlarının kayıt altına alınması,

e) Verilere uzaktan erişim gerekiyorsa en az iki kademeli kimlik doğrulama sisteminin sağlanması,

4- Özel nitelikli kişisel verilerin işlendiği, muhafaza edildiği ve/veya erişildiği ortamlar, fiziksel ortam ise

a) Özel nitelikli kişisel verilerin bulunduğu ortamın niteliğine göre yeterli güvenlik önlemlerinin (elektrik kaçağı, yangın, su baskını, hırsızlık vb. durumlara karşı) alındığından emin olunması,

b) Bu ortamların fiziksel güvenliğinin sağlanarak yetkisiz giriş çıkışların engellenmesi,

5- Özel nitelikli kişisel veriler aktarılacaksa

a) Verilerin e-posta yoluyla aktarılması gerekiyorsa şifreli olarak kurumsal e-posta adresiyle veya Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) hesabı kullanılarak aktarılması,

b) Taşınabilir Bellek, CD, DVD gibi ortamlar yoluyla aktarılması gerekiyorsa kriptografik yöntemlerle şifrelenmesi ve kriptografik anahtarın farklı ortamda tutulması,

c) Farklı fiziksel ortamlardaki sunucular arasında aktarma gerçekleştiriliyorsa, sunucular arasında VPN kurularak veya sFTP yöntemiyle veri aktarımının gerçekleştirilmesi,

ç) Verilerin kâğıt ortamı yoluyla aktarımı gerekiyorsa evrakın çalınması, kaybolması ya da yetkisiz kişiler tarafından görülmesi gibi risklere karşı gerekli önlemlerin alınması ve evrakın “gizlilik dereceli belgeler” formatında gönderilmesi,

6- Yukarıda belirtilen önlemlerin yanı sıra Kişisel Verileri Koruma Kurumunun internet sitesinde yayımlanan Kişisel Veri Güvenliği Rehberinde belirtilen uygun güvenlik düzeyini temin etmeye yönelik teknik ve idari tedbirlerin de dikkate alınması, hususlarına uymakta ve bu konuya hassasiyet göstermektedir. Şirketimizin ÖZEL NİTELİKLİ KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI VE İŞLENMESİ POLİTİKASI hazırlanarak, www.pembemavi.com internet sitemizde yayınlanmıştır.

BİNA GİRİŞLERİ VE EKLENTİLERİ İLE BİNA VE EKLENTİLERİ İÇERİSİNDE YAPILAN KİŞİSEL VERİ İŞLEME FAALİYETLERİ İLE İNTERNET SİTESİ ZİYARETÇİLERİ

Şirketimiz tarafından çalışan, hasta, ziyaretçi ve şirket güvenliği amacıyla görüntülü kayıt yapabilen kameralar ile izleme faaliyeti yürütülmesinde KVK Kanununda yer alan düzenlemelere uygun hareket etmektedir.

Şirketimiz binalarının içerisinde ve dışında güvenlik kamerasıyla izleme faaliyeti ile hasta, personel, personel adayı, stajyer, ziyaretçi, tedarikçi firma sahibi-çalışanlarının güvenliğine ve giriş çıkışlarının takibine yönelik kişisel veri işleme faaliyetinde bulunulmaktadır.

Güvenlik kameraları kullanılması ve misafir giriş çıkışlarının kayıt altına alınması yoluyla şirketimiz tarafından kişisel veri işleme faaliyeti yürütülmüş olmaktadır.

Bu kapsamda Şirketimiz Anayasa, KVK Kanunu ve ilgili diğer mevzuata uygun olarak hareket etmektedir.

Şirketimiz, güvenlik kamerası ile izleme faaliyeti kapsamında; bina güvenliğini sağlamak, sunulan hizmetin kalitesini artırmak, güvenilirliğini sağlamak, hasta ve çalışanlar ile diğer kişilerin güvenliğini sağlamak ve hastaların  aldıkları sağlık hizmeti ve diğer hizmetlere ilişkin menfaatlerini korumak gibi amaçlar taşımaktadır.

Şirketimiz tarafından yürütülen kamera ile izleme faaliyeti, Özel Güvenlik Hizmetlerine Dair Kanun ve ilgili mevzuata uygun olarak yapılmaktadır.

Dijital ortamda kaydedilen ve muhafaza edilen kayıtlara sadece yetkilendirilmiş şirket çalışanlarının erişimi bulunmaktadır. Canlı kamera görüntülerini ise güvenlik görevlileri izleyebilmektedir.

Kamera kayıtları 2 ay süreyle saklanmaktadır. Sonrasında otomatik silinmektedir.

Şirketimiz tarafından KVK Kanunu’nun 12. maddesine uygun olarak, kamera ile izleme faaliyeti sonucunda elde edilen kişisel verilerin güvenliğinin sağlanması için gerekli teknik ve idari tedbirler alınmaktadır.

Şirketimizce “SESLİ VE GÖRÜNTÜLÜ KAYIT POLİTİKASI/AYDINLATMA METNİ” hazırlanmış olup www.pembemavi.com internet sitemizde yayınlanmıştır. Ayrıca kamera kaydı yapılan alanlarda buna ilişkin aydınlatma levhaları bulunmaktadır.

KİŞİSEL VERİLERİN AKTARILMASI

Şirketimiz hukuki sınırlar içinde kişisel veri işleme amaçları doğrultusunda gerekli güvenlik önlemlerini alarak kişisel veri sahibinin kişisel verilerini ve özel nitelikli kişisel verilerini üçüncü kişilere aktarabilmektedir. Şirketimiz bu doğrultuda KVK Kanunu’nun 8. maddesinde öngörülen düzenlemelere uygun hareket etmektedir.

Kişisel verileriniz, Kanun ve diğer mevzuat kapsamında ve yukarıda yer verilen amaçlarla Tıp Merkezleri, Üniversiteler, Sağlık Bakanlığı ve bağlı  birimleri ve aile hekimliği merkezleri, özel sigorta şirketleri (sağlık, emeklilik ve hayat sigortası ve benzeri), Sosyal Güvenlik Kurumu, Emniyet Genel Müdürlüğü ve diğer kolluk kuvvetleri, adli makamlar, Nüfus Genel Müdürlüğü, Türkiye Eczacılar Birliği ve bununla bağlı kalmamak kaydıyla tüm kamu kurum ve kuruluşları, tıbbi teşhis için iş birliği içerisinde olduğumuz laboratuvarlar, tıp merkezleri ve sağlık hizmeti sunan üçüncü kişiler, hastanın sevk edildiği veya hastanın kendisinin başvurduğu sağlık kuruluşu, yetki vermiş olduğunuz temsilcileriniz, bağlı olduğunuz ve/veya çalışmakta olduğunuz kurum/işyeri, avukatlar, vergi danışmanları ve denetçiler de dâhil olmak üzere danışmanlık aldığımız üçüncü kişiler, düzenleyici ve denetleyici kurumlar ve resmi merciler, yurt içindeki veya yurt dışındaki sigorta şirketinize, hizmetlerinden faydalandığımız veya işbirliği içerisinde olduğumuz tedarikçilerimiz, destek hizmet sağlayıcılarımız ve iş ortaklarımız ile paylaşılabilecektir.

KİŞİSEL VERİLERİN YURTDIŞINA AKTARILMASI

Pembemavi Tedavi Hizmetleri San. ve Tic. A.Ş. (Pembemavi Hastanesi/Şirket) kişisel veri/özel nitelikli kişisel verileri yurt dışına aktarmamaktadır. Kişinin talebi olması halinde veya yurt dışına veri aktarılası gereken başkaca bir durumda, ilgili kişinin açık rızası alınarak bu yapılabilecektir.

KİŞİSEL VERİLERİN SİLİNMESİ, YOK EDİLMESİ VE ANONİMLEŞTİRİLMESİ ŞARTLARI

Kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde şirketimiz ilgili prosedürlerine istinaden veya kişisel veri sahibinin talebi üzerine kişisel veriler silinir, yok edilir veya anonim hâle getirilir.

Bu kapsamda şirketimiz ilgili yükümlülüğünü yerine getirmek üzere ilgili iş birimlerini eğitmekte, görevlendirmekte ve farkındalıklarını arttırmaktadır. Ayrıca Şirketimizin KİŞİSEL VERİ SAKLAMA VE İMHA POLİTİKASI hazırlanarak, www.pembemavi.com internet sitemizde yayınlanmıştır.

VERİ SAHİBİNİN HAKLARI, İLETİŞİM KANALLARI VE VERİ SAHİPLERİNİN TALEPLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Şirketimizin, kişisel veri sahiplerinin haklarının değerlendirilmesi ve kişisel veri sahiplerine gereken bilgilendirmenin yapılması için KVK Kanununa uygun olarak gerekli kanalları, iç işleyişi, idari ve teknik düzenlemeleri uygulamaya azami önem göstermektedir.

Kişisel veri sahipleri 6698 Sayılı KVKK m.11’e göre;

  • Kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme,
  • Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
  • Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
  • Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
  • Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme,
  • Kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme,
  • Kişisel verilerin düzeltilmesi, silinmesi ya da yok edilmesi halinde bu işlemlerin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
  • İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
  • Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme, haklarına sahiptir.

Kişisel veri sahipleri yukarıda sıralanan haklarına ilişkin taleplerini Şirketimizden veya Şirketin internet adresinde www.pembemavi.com.tr bulunan “KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI BAŞVURU FORMU” nu doldurarak veya bu formdaki bilgileri içeren bir dilekçe ile posta yoluyla, noter kanalıyla, vekili aracılığıyla, kayıtlı elektronik posta (KEP) adresi, güvenli elektronik imza, mobil imza kullanmak suretiyle Şirketimize iletebilirler. Şirketimiz tarafından, talebin mahiyetine ve başvuru yöntemine göre Şirket tarafından başvurunun başvurucuya ait olup olmadığının belirlenmesiyle sınırlı ve başvuru sahibinin haklarını koruyabilmek amacıyla ek doğrulamalar istenebilir.

Başvuru Formunda, Kanunun 11. maddesinde belirtilen hangi hakkın kullanımına ilişkin talepte bulunulduğunun belirtilerek Şirketimize iletilmesi, talebe ilişkin başvurunun daha hızlı ve etkili bir şekilde cevaplandırılmasını sağlayacaktır.

Şirketimiz talebin niteliğine göre, talebi en kısa sürede ve en geç 30 (otuz) gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandırmaktadır. Ancak, işlemin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi hâlinde, Kişisel Verileri Koruma Kurulunca belirlenen tarifedeki ücret alınabilir.

POLİTİKANIN YÜRÜRLÜĞE GİRMESİ

Pembemavi Tedavi Hizmetleri San. ve Tic. A.Ş. (Pembemavi Hastanesi/Şirket) Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası 25.09.2019 tarihinde tamamlanmış olup, 08/01/2020 tarihinde Politikanın revize edilmiş hali tamamlanmıştır. Politikanın revize edilmiş hali yayınlanması ile yürürlüğe girer.

Politika, Şirketimizin internet sitesinde (www.pembemavi.com.tr) yayınlanır.

PEMBEMAVİ TEDAVİ HİZMETLERİ SAN. VE TİC. A.Ş.

(PEMBEMAVİ HASTANESİ)

İLETİŞİM: Fethiye Mah. Ulu Cad. No:1 16140 Nilüfer/Bursa

www.pembemavi.com.tr

444 0 714

© PembeMavi Hastanesi. Tüm hakları saklıdır.
Web Tasarım Bursa Web.

© PembeMavi Hastanesi. Tüm hakları saklıdır.
Web Tasarım Bursa Web.

Gönder
1
Merhaba, bilgi almak istiyorum.
Merhaba, bilgi almak istiyorum.